Bu Blogda Ara

10 Ocak 2012 Salı

"Mamma Mia" İtalyan Mutfaği Hakkında Çok Şey

Sizlere en son Madrid'i anlatmışım. Madrid'ten sonra Lizbon vardı sırada. Lizbon seyahati sırasında tutulan notlar, broşürler çıkarılmalıydı, fotoğraflara bir daha bir daha bakılmalıydı, seçilenlerin boyutları küçültülmeliydi. Yazısı yazılmalı, beğenilmeyip bazı bölümlerinin çıkartılması, üzerine bir yatıp-kalkıp bir daha okunup ondan sonra sizlerle paylaşılması gerekiyordu ve belli ki daha geniş bir zamana ihtiyaç vardı. Lizbon yazısı mutlaka gelecek Ama sıra şaştı. Hem bu blog sadece "leyleği havada gördüm" misali gezi notlarının paylaşıldığı bir blog değildi ki. Benim "ne hoş" dediğim herşeye yer vardı burda. Çok geç kalmadan sizlere Mamma Mia'dan bahsetmek istedim.

Mamma Mia, İtalyancada Annem demek. Bundan sonraki rotamı İtalya taraflarına düşündüğüm andan itibaren karşıma bir bir enterasan bilgi çıktı İtalya'ya ait.  Elvan Uysal Bottoni'nin  kaleme aldığı Mamma Mia kitabı da bunlardan biri. Bu bir yemek kitabı. Sıradan bir yemek kitabı değil. Elvan Hanım, İtalya'nın birçok noktasını gezerek orada İtalyan annelerle birlikte yemek pişiriyor. Tatlı tatlı o annelerin hikayelerinden bahsediyor. Hem geziyor, hem yeni lezzetler denememiz ya da oralara gidip bu lezzetlerin anavatanında tadına varmamız için hepimizi iştahlandırıyor ve bunu da o kadar tatlı bir dille yapıyor ki, sanki karşılıklı sohbet ediyoruz. Sanki arkadaşım. Anne'lerin yemekleri hep farklıdır, özeldir, daha bir lezzetlidir. Onu hissettiriyor bize. Kendisi de kitabını şöyle özetlemiş. "İnsan kokan yemek kitabı" Güçlü annelerin lezzetli yemekleri kokuyor ayrıca bu kitap...

126. sayfadaki Kaçça böreğini denedim. İtiraf ediyorum işin kolayına kaçtım. Fırından hamur aldım. Aldığım hamuru biraz zeytinyağı, un ve biraz tuzla yoğurdum aslında, kendime de çok haksızlık etmeyeyim. Hepimiz parmaklarımızı yedik. Çok lezzetli oldu.  Keşke fotoğrafını çekseymişim.

Kitabı alanlar görecek, stüdyo ortamlarında çekilmiş fotoğraflar yok. Bizzat mutfaklardan, alışveriş yapılan pazarlardan fotoğraflar var. Daha gerçek, daha bizden. Annelerin tarif defterlerinden kıyıda köşede kalmış, pek de fazla tanınmayan yöresel yemekleri bir daha su yüzüne çıkartıyor bu kitap. Roma, Napoli, Milano, Sardunya, Floransa ve daha birçok noktadan anneler yemek yapıyor, yemek kültürümüz artıyor, o anneleri ve yemeklerini tanıdığımız için daha bir mutlu oluyoruz. Değil mi? Ben çok beğendim. Sizlerle de paylaşmak istedim. Afiyet olsun. :)
Alın, okuyun, pişirin, gezin, 
hayatın tadına varın 
ve de gülümseyin :)

2 yorum:

  1. Fatma Hanım merhaba,

    kitabı beğenmenize çok sevindim. Güzel sözleriniz ve paylaşımınız için teşekkürler. Ben de Madrid'i çok severim. Ellerinize sağlık.

    Elvan Uysal Bottoni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elvan Hanım Merhaba,
      Yazımın size ulaşması ne hoş. Mesajınıza çok sevindim. Esas sizin ellerinize sağlık:)
      Sevgiler.

      Sil